27100, м.Новоукраїнка, вул. Соборна, 59 e-mail: inbox1@nu.kr-admin.gov.ua
 
Головна сторінка

 Маєте проблеми зору? Для збільшення розміру шрифта натисніть на клавіатурі одночасно 
"Ctrl" і "+"

 

Графіки

прийому громадян

 

ГРАФІК
особистого прийому громадян посадовими особами Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області

 

Видача реєстраційного номеру облікової картки іноземним громадянам відбувається в кабінеті №  101 Головного управління Міндоходів  у Кіровоградській області

 (м.Кіровоград, вул.Велика Перспективна 55) щоденно:

 

Понеділок -   з 08-00 до 20-00 години

Вівторок    -  з 08-00 до 20-00 години

Середа     -   з 08-00 до 20-00 години

Четвер      -   з 08-00 до 20-00 години

П’ятниця   -   з 08-00 до 20-00 години

Субота      -   з 09-00 до 16-00 години

 

 

 

Інформація ГУ ДПС у Кіровоградській області

 

З початку 2021 року податкова служба Кіровоградщини

надала 94,4 тис. адміністративних послуг

25.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує, що у Кіровоградській області функціонують 21 Центр обслуговування платників, якими забезпечується надання 75 адміністративних послуг.

Протягом 9 місяців 2021 року спеціалістами податкового органу області надано 94,4 тис. адміністративних послуг, з них 84,6 тис., або 90 відс., надано через центри обслуговування платників, 9,8 тис., або 10 відс., отримано платниками податків в електронному вигляді.

Найбільш запитуваними є послуги з видачі картки платника та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків; видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків; реєстрації платника єдиного податку; видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами; видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи тощо.

Інформація про перелік адміністративних послуг, які надаються в центрах обслуговування платників, а також інформаційні картки адміністративних послуг та зразки заяв.

Перелік центрів обслуговування платників Головного управління ДПС у Кіровоградській області, до яких можна звернутися за отриманням адміністративних послуг.

 

Юристи податкової служби Кіровоградщини

відстояли у судах 767,9 млн гривень на користь держави 

25.10.2021

 

Як зазначив заступник начальника Головного управління ДПС у Кіровоградській області Сергій Колотуха, з початку 2021 року у судах, з урахуванням позовів минулих років, юридичною службою Головного управління ДПС у Кіровоградській області здійснювалось супроводження 905 справ на загальну суму 2,3 млрд гривень.

За результатами їх розгляду повністю або частково на користь органів ГУ ДПС у Кіровоградській області винесено 197 рішень на суму 767,9 млн грн, що становить 64,8 відсотків від загальної кількості винесених рішень та 88,18 відсотків від їх загальної суми.

«На користь платників винесено 107 рішень на суму 102,9 млн грн, що становить 35,2 відс. від загальної кількості винесених рішень по справам та 11,82 відс. від загальної суми винесених рішень по справам», - зазначив Сергій Колотуха.

Порядок оскарження рішень контролюючих органів регламентовано статтею 56 Податкового кодексу України.  Подаються такі скарги протягом 10 календарних днів, які настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення до контролюючого органу вищого рівня, тобто до ДПС України. За результатами розгляду скарги, рішення, за необхідності може бути оскаржене в судовому порядку.

 

Єгор Романюк: щодо основних показників

контрольно-перевірочної роботи підрозділу податкового аудиту 

25.10.2021

 

«За результатами здійснених контрольно – перевірочних заходів в ході проведених документальних та фактичних перевірок в січні-вересні 2021 року управлінням податкового аудиту Головного управління ДПС у Кіровоградській області встановлено порушень чинного законодавства на загальну суму 625,6 млн грн, в тому числі за результатами документальних перевірок –621,4 млн грн, фактичних перевірок – 4,2 млн грн», - про це під час інтерв’ю місцевим ЗМІ повідомив заступник начальника Головного управління ДПС у Кіровоградській області Єгор Романюк.

Також, зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на суму 3,4 млн грн, від’ємне значення по ПДВ на суму 32,1 млн грн та заявлене бюджетне відшкодування на суму 72,0 млн гривень.

З початку 2021 року проведено 895 перевірок платників податків - юридичних та фізичних осіб, з яких документальних планових  59 перевірок, документальних позапланових 589 перевірок та 247 фактичних перевірок.

 

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування:

про реквізити бюджетного рахунку, за якими сплачується збір 

25.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області звертає увагу,  що після подання платником «Звітної»/«Звітної нової»/«Уточнюючої» одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) автоматично відкривається інтегрована картка платника за відповідною територією та в Електронному кабінеті (приватна частина) в розділі «Стан розрахунків з бюджетом» стає доступна інформація з відображенням реквізитів для сплати задекларованих сум збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) з можливим використанням однієї із наявних платіжних систем та/або згенерованого QR-коду за кодом платежу 11011100.

При скануванні QR-коду на смартфоні користувача автоматично відкривається мобільний застосунок банку зі сформованими реквізитами рахунків для сплати Збору.

У разі якщо платником була змінена адреса відповідно до «Звітної нової» або «Уточнюючої» Декларації платнику буде направлено повідомлення з оновленими реквізитами для сплати суми Збору.

В Електронному кабінеті забезпечено автоматичне заповнення платіжного доручення на підставі даних платника.

 

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування:

знайомтесь з інформацією на сайті ДПС 

25.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області звертає увагу,  що на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya розміщено банер «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».

На зазначеному інформаційному ресурсі розміщено:

- Нормативно - правові акти з питань одноразового (спеціального) добровільного декларування;

- Повідомлення;

- Роз'яснення для платників податків (роз'яснення, запитання-відповіді, інформаційні листи, презентації).

 

З початку року право на податкову знижку задекларували 1967 громадян області 

25.10.2021

 

Як повідомили в управлінні податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Кіровоградській області, станом на 01.10.2021 року право на податкову знижку задекларували 1967 громадян області, якими до складу витрат включено:

1478 осіб або 75,1% - витрати на власне навчання або навчання членів сім’ї першого ступеня споріднення;

461 особа або 23,4% – витрати на сплату страхових платежів та пенсійних внесків;

25 осіб або 1,3% - витрати на оплату суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним кредитом;

3 особи або 0,2% - витрати на оплату допоміжних репродуктивних технологій.

За результатами проведеного перерахунку до повернення підлягає 5,7млн.грн. податку на доходи фізичних осіб, з яких станом на 01.10.2021 року повернуто податок 1857 особам на загальну суму 5,5млн. гривень.

 

Від платників Кіровоградщини з початку 2021 року до

зведеного бюджету надійшло 34 млн грн рентної плати за воду 

25.10.2021

 

Платниками рентної плати за спеціальне використання води є:

► первинні водокористувачі – суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів;

► суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

За січень – вересень 2021 року платниками Кіровоградщини за спеціальне використання води до зведеного бюджету спрямовано рентної плати у сумі 34,1 млн грн, що у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року більше ніж на 11,7 млн грн або на 52,6 відсотків. Індикативний показник виконано на 108,4 відсотків.

Органи, що видають дозволи на спеціальне водокористування, щороку до 20 січня подають контролюючим органам та органам водного господарства інформацію про водокористувачів, яким видано такі дозволи.

Водокористувачі, яким видано дозволи на спеціальне водокористування та які здійснюють постачання води іншим водокористувачам, щороку до 20 січня подають контролюючим органам та органам водного господарства перелік водокористувачів – абонентів.

У разі зміни умов водокористування, видачі протягом року нових дозволів на спеціальне водокористування, укладення договорів на поставку води водокористувачі, які отримали переоформлені дозволи на спеціальне водокористування, договори на поставку води, зобов'язані протягом 10 днів повідомити про це контролюючим органам та органам водного господарства.

 

Платники Кіровоградщини з початку 2021 року поповнили

місцеві бюджети рентними платежами майже на 109 млн гривень 

25.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області повідомляє, що рентна плата – загальнодержавний податок, який справляється за користування надрами для видобування корисних копалин; за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин; за користування радіочастотним ресурсом України; за спеціальне використання води; за спеціальне використання лісових ресурсів; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України

Платники Кіровоградської області протягом січня – вересня 2021 року спрямували до місцевих бюджетів рентних платежів у сумі понад 108,9  млн гривень, що у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року майже на 12,9 млн грн, або на 13,4 відсотків більше. Індикативний показник виконано на 118,1 відсотків.

У разі необхідності для зручності заповнення заяви суб’єкт господарювання може звернутись до суб’єкта надання адміністративних послуг.

 

Щодо результатів роботи підрозділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДПС в області

у січні-вересні 2021 року

25.10.2021

 

Як повідомили в управлінні контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів з початку року ГУ ДПС в області проведено 155 фактичних перевірок суб’єктів господарювання за результатами яких застосовано 7837,8 тис. грн. фінансових санкцій, а саме:

  • за безліцензійну торгівлю алкогольними напоями – 436,3 тис. грн.;

  • за безліцензійну торгівлю тютюновими виробами – 238,0 тис. грн;

  • за торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних роздрібних цін – 655,5 тис. грн.;

  • за торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від встановлених максимальних роздрібних цін – 40,0 тис. грн.;

  • за зберігання, реалізацію тютюнових виробів без марок акцизного податку – 978,9 тис. грн.;

  • за зберігання тютюнових виробів  в місцях не внесених до Єдиного реєстру – 34,0 тис. грн.;

  • оптова торгівля пальним без наявності ліцензії – 1000,0 тис. грн.;

  • зберігання пального без наявності ліцензії – 1500,0 тис. грн;

  • реалізація алкогольних напоїв, тютюнових виробів з порушенням вимог статті 153 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР –     47,6 тис. грн.;

  • за зберігання, реалізацію алкогольних напоїв немаркованих марками акцизного податку, або з підробленими марками акцизного податку –          200 тис. грн.;

  • реалізація пального іншим особам на підставі ліцензії на право зберігання пального, отриманої на підставі заяви виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки відповідно до статті 15 Закону України – 500,00 грн.;

  • відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку – розпорядником акцизного складу – 1000,00 тис. грн.;

  • торгівля пальним без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників – 680,0 тис . грн;

  • зберігання пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників – 280,0 тис. грн.;

  • неподання (несвоєчасне подання) електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг пального – 72,0 тис. грн;

  • здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку – 150,7 тис. гривень.

На підставі матеріалів отриманих від інших правоохоронних та контролюючих органів до суб’єктів господарювання застосовано 221 тис. грн. фінансових санкцій за порушення законодавства в сфері обігу підакцизних товарів, а саме:

  • ГУНП в Кіровоградській області – 221 тис. гривень.

На підставі матеріалів, отриманих від Управління стратегічних розслідувань Національної поліції України, до суб’єктів господарювання застосовано 1,5 млн. грн. фінансових санкцій за порушення законодавства в сфері обігу пального.

 

Сергій Колотуха: про необхідність своєчасної сплати та погашення заборгованості з ЄСВ

 

25.10.2021

 

Як зазначив заступник начальника Головного управління ДПС у Кіровоградській області Сергій Колотуха, станом на 01 жовтня 2021 року заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску мають 11 569 боржників з сумою боргу 242,6 млн. грн., з них 10 416 боржників це фізичні особи - підприємці борг, яких складає 198,1 млн. грн., що становить майже 82 відсотка від загальної суми заборгованості.

З метою забезпечення належного контролю за станом погашення заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску державні податкові органи області постійно вживають до боржників усі передбачені законом заходи впливу та стягнення.

Так, з початку року для примусового стягнення боргу до органів Державної виконавчої служби направлено на виконання 2746 узгоджених вимог по сплаті єдиного внеску на загальну суму 61,9млн.грн., надходження до бюджету від органів виконавчої служби складають 17,4 млн. гривень.

Всього за результатами проведених органами ДПС області заходів стягнення на сьогодні погашено заборгованості по сплаті єдиного соціального внеску в розмірі 64,7 млн. гривень.

«Тільки завдяки сумлінному ставленню платників податків до виконання своїх обов’язків щодо сплати платежів до бюджету та розумінню необхідності термінового погашення заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску, ми подолаємо проблему утворення нових боргів», - підкреслив Сергій Колотуха.

 

Громадяни України, які мають активи, що не були

оподатковані, можуть добровільно їх задекларувати 

25.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області нагадує, що наразі триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб, яка розпочалась 01 вересня 2021 року.

В рамках кампанії, громадяни України, які мають активи, що не були оподатковані, можуть добровільно пройти одноразове (спеціальне) декларування, сплатити одноразовий збір та легалізувати такі активи.

Задекларувати, зокрема, можна активи у вигляді грошових коштів, валютних цінностей, цінних паперів, рухомого та нерухомого майна в Україні та за кордоном.

Одноразове добровільне декларування доходів є правом, а не обовʼязком громадянина. Виключно за власним бажанням особа може задекларувати свої активи, які раніше не були оподатковані.

Декларація подається до Державної податкової служби України безпосередньо платниками через Електронний кабінет.

Форму та порядок подання Декларації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02 серпня 2021 року № 439 (https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/76033.html).

До подання одноразової декларації платник має розмістити кошти в національній або іноземній валютах на спеціальному рахунку, що може бути відкритий в банках України.

Детальніше з порядком одноразового (спеціального) добровільного декларування можна ознайомитися за посиланням:

https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya 

 

Подання роботодавцем повідомлення про прийняття

працівника на роботу поштою не передбачено 

25.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області звертає увагу, що законодавством не передбачено подання роботодавцем повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою.

Порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413).

Так, відповідно до абзаців першого – четвертого Порядку  № 413, повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Порядку № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Водночас, Порядок № 413 не містить посилання на норми подання страхувальником (роботодавцем) повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою.

 

До уваги нерезидентів (іноземних компаній, організацій)!

 

18.10.2021 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області повідомляє, що п.2 наказу Міністерства фінансів України від 08.02.2021 №62 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ №62), який набрав чинності 19.03.2021, внесені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (далі – Порядок №1588), а саме, встановлено що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, та на дату набрання чинності Наказом №62 не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов’язані протягом двох місяців з дати набрання чинності Наказом №62 подати для постановки їх на облік документи, визначені пп. 4.2, 4.4 розд. IV Порядку №1588.

Відповідно до п. 3.4 розд. ІІІ Порядку №1588, нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України відповідно до ст. 6 Закону України від 05 квітня 2001 року №2346-III «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» із змінами та доповненнями, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах:

1) взяття на облік у контролюючому органі нерезидента здійснюється при настанні першої із подій, визначеної в п. 3.4 розд. ІІІ Порядку №1588, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від нерезидента документів, визначених п. 4.4 розд. IV Порядку №1588, які він зобов’язаний подати:

у десятиденний строк після акредитації (реєстрації, легалізації) на території України відокремленого підрозділу – до контролюючого органу за місцезнаходженням відокремленого підрозділу;

до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні – до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна;

до відкриття рахунку в Україні – до контролюючого органу за місцезнаходженням установи (відділення) банку або іншої фінансової установи, в яких відкривається рахунок;

2) у порядку, встановленому розд. V Порядку №1588, стає на облік та/або реєструється платником податку на прибуток юридична особа, що утворена відповідно до законодавства іншої країни (іноземна компанія), у випадках, визначених нормами ПКУ:

п.п. 133.2.2 п. 133.2 ст. 133 розд. III Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (нерезиденти, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво та/або отримують доходи із джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладено обов’язок сплачувати податок на прибуток);

п.п. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 розд. III ПКУ (нерезиденти, які здійснюють виплату доходів та утримують податки).

Нерезидент, який не став на облік у визначені п. 3.4 розд. ІІІ Порядку №1588 строки, не звільняється від постановки на облік та має подати документи для взяття на облік згідно з п.п. 1 та/або п.п. 2 п. 3.4 розд. ІІІ Порядку №1588.

Взяття на облік відокремлених підрозділів нерезидента, у тому числі постійних представництв, не звільняє нерезидента від обов’язку постановки на облік в контролюючому органі.

Основним місцем обліку нерезидента є контролюючий орган, в якому нерезидент зареєстрований платником податку на прибуток, а у разі відсутності такої реєстрації – контролюючий орган, в якому нерезидента взято на облік за правилом першої події відповідно до абзацу першого п. 3.4 розд. ІІІ Порядку №1588.

Нерезиденти (іноземні компанії, організації) не підлягають реєстрації в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) та не включається до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а обліковуються в контролюючих органах за податковим номером, який присвоюється нерезиденту відповідно до вимог Порядку №1588.

Податковий номер (реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючим органом нерезиденту) є 9-ти значним.

Для іноземних компаній взятих на облік з грудня 2019 року 9-ти значний податковий номер перші дві цифри має значення «88» (п. 2.3 розд. ІІ Порядку №1588).

Інформація щодо нерезидентів включається до облікових та реєстраційних даних Єдиного банку даних про платників податків – юридичних осіб та до реєстру платників податків-нерезидентів.

Документом, що підтверджує взяття на облік в контролюючих органах юридичної особи – нерезидента є довідка про взяття на облік за формою № 34-ОПП.

 

Щодо виправлення помилок у податкових деклараціях з податку на додану вартість

18.10.2021

 

Наказом Міністерства фінансів України від 02.12.2020 № 734 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» та надалі наказом Міністерства фінансів України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» від 01.03.2021 № 131 (далі – Наказ № 131), зокрема, форму декларації з податку на додану вартість та додатків до неї викладено у новій редакції.  Починаючи зі звітного (податкового) періоду березень 2021 року декларація подається за формою, визначеною Наказом № 131.

Слід зазначити, що декларація за формою, визначеною Наказом № 131, не містить додатку 5 за формою, чинною до внесення змін Наказом № 131 (далі – попередня форма). При цьому у додатку 1 до декларації за формою, визначеною Наказом № 131, об’єднано більшість показників додатків 1 та 5 до декларації за попередньою формою.

Так, у додатку 5 до декларації за попередньою формою наводилася розшифровка податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів та періодів складання відповідних податкових накладних.

У податковій звітності за формою, визначеною Наказом № 131, відповідні показники зазначаються у додатку 1 до декларації «Відомості про включені суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість, до суми податкових зобов’язань за звітний (податковий) період», але в частині податкових зобов’язань - лише щодо податкових зобов’язань, відображених у податкових накладних, які не зареєстровано в ЄРПН на дату подання декларації.

Враховуючи, що форма додатку 5 до декларації, визначена Наказом № 131, містить показники, відмінні від тих, що містилися у додатку 5 за попередньою формою, яка була чинна у податковий період, який підлягає уточненню, відповідні уточнені показники потрібно вписувати до відповідних за змістом рядків додатку 1 до декларації за формою, визначеною Наказом № 131. Якщо допущено помилки у показниках додатку 5 до декларації за попередньою формою, які не містяться у додатку 1 за формою, визначеною Наказом №131, то такі показники не можуть бути уточнені.

 

Використано роз’яснення Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу «ЗІР» категорії 101.25

 

Чи проводяться контролюючим органом перевірки одноразових (спеціальних) добровільних декларацій?

 

18.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує

Відповідно до п. 6 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) декларант, який має намір скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів фізичної особи, протягом визначеного підрозділом 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування, має право добровільно подати до контролюючого органу одноразову (спеціальну) добровільну декларацію (далі – Декларація) в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При цьому у Декларації не зазначається інформація про джерела одержання (набуття) декларантом об’єктів декларування.

Крім того, п. 13 підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що податкова перевірка контролюючим органом не проводиться щодо джерела отримання декларантом чи фізичною особою, що підпадає під дію п. 10 підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, доходів, за рахунок яких було одержано (набуто) задекларовані таким декларантом активи або активи, передбачені п. 10 підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ.

Водночас, відповідно до п. 15 підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ Декларація підлягає перевірці у спеціальному порядку.

Так, Декларація підлягає у порядку, передбаченому підрозділом 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ, камеральній перевірці, яку контролюючий орган проводить протягом 60 календарних днів, що настають за днем подання йому відповідної Декларації (п.п. 15.1 п. 15 підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ).

Метою проведення камеральної перевірки Декларації є виявлення арифметичних та логічних помилок.

Наразі контролюючим органом розробляється Порядок проведення камеральних перевірок одноразових (спеціальних) добровільних декларацій.

 

На обліку в податковій службі Кіровоградської області

перебуває понад 65 тисяч платників податків

 

18.10.2021

Як повідомили в управлінні електронних сервісів Головного управління ДПС у Кіровоградській області, станом на 01.10.2021 року на обліку в ГУ ДПС перебуває 30,1 тисячі юридичних осіб та 35 тисяч фізичних осіб – підприємців.

Протягом січня - вересня поточного року на податковий облік взято 926 юридичних осіб та 4131 фізична особа – підприємець.

У стані припинення перебуває 4,6 тис. юридичних осіб та припинено протягом 2021 року 3,0 тис. фізичних осіб – підприємців.

В Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків зареєстровано 1007,7 тис. фізичних осіб. З початку року зареєстровано      13,1 тис. громадян, з яких іноземних – 0,4 тисячі.

Кількість фізичних осіб, які зареєстровані в Окремому реєстрі Державного реєстру (фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) – 2,8 тисячі.

 

Платники податків Кіровоградщини заборгували до бюджетів усіх рівнів майже 1,7 млрд гривень обов’язкових платежів

 

18.10.2021 

Станом на 1 жовтня 2021 податковий борг до бюджетів всіх рівнів по Кіровоградській області склав 1 млрд 668,5 млн грн, який з початку цього року скорочено на 2,1 млн грн (0,1відс.), в т.ч. до державного бюджету – на 30,9 млн грн (2,3 відс.).

З метою забезпечення скорочення податкового боргу Головним управлінням ДПС у Кіровоградські області вживаються заходи, направлені на відпрацювання підприємств-боржників, насамперед економічно – активних.

Загальна сума надходжень до зведеного бюджету за рахунок застосування заходів стягнення податкового боргу за вересень 2021 року склала 43,1 млн грн, у т.ч. до державного – 30,5 млн гривень.

Індикативний показник із забезпечення надходжень в рахунок погашення податкового боргу до державного бюджету у вересні виконано на 716,6 відс., з початку року – 318,7 відсотка.

 

На Кіровоградщині податківці зустрічаються з керівниками підприємств з питання підвищення заробітної плати працівникам

 

18.10.202

 

Як повідомили в управлінні податкового адміністрування фізичних осіб ГУ ДПС у Кіровоградській області, на засіданнях комісій при ОТГ області протягом січня-вересня 2021 року з питання підвищення рівня виплати заробітної плати заслухано керівників 353 підприємств, у тому числі: 3 – підпорядковані Міністерству охорони здоров’я, 4 – підпорядковані Міністерству освіти та науки, 3 – підприємства державного сектору економіки та 343 – підприємств комерційних структур. В результаті вжитих заходів підвищено рівень виплати заробітної плати на 351 підприємстві, за рахунок чого до бюджету додатково надійшло майже 22 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 1,8 млн грн військового збору та 26,8 млн грн єдиного соціального внеску.

Протягом січня-вересня 2021 року проведено індивідуальну роботу (співбесіди, направлення листів, заслуховування робочими групами) із керівниками 323 підприємств. В результаті вжитих заходів підвищено рівень виплати заробітної плати на 322 підприємствах, за рахунок чого до бюджету додатково надійшло 482,9 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 40,2 тис. грн військового збору та 590,2 тис. грн єдиного соціального внеску.

В обласному податковому відомстві нагадали, що відповідно до ст.3 Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями (далі – Закон №108) мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці. Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Згідно ст.3¹ Закону №108 розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.

Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець проводить доплату до рівня мінімальної заробітної плати, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.

 

У Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області відбулася Zoom – конференція  з представниками територіальних громад

18.10.2021

Сьогодні, 12 жовтня 2021 року, у рамках співпраці з представниками  територіальних громад під головуванням заступника начальника Головного управління ДПС у Кіровоградській області (далі – ГУ ДПС) Сергія Колотухи проведено Zoom – конференцію з представниками територіальних громад Кіровоградщини.

Основними питаннями, які обговорювалися на заході, були пошуки додаткових ресурсів наповнення місцевих бюджетів та вжиття заходів щодо погашення заборгованості з податків та зборів.

Сергій Колотуха зазначив, що наповнення місцевих бюджетів залежить насамперед від роботи територіальних громад, їх особистої зацікавленості в належному економічному та соціальному розвитку окремого населеного пункту.

«Одним із основних напрямів роботи податкової служби на регіональному рівні є побудова ефективної комунікації з територіальними громадами щодо наповнення дохідної частини місцевих бюджетів. Саме належна організація взаємодії позитивно позначається на додаткових податкових надходженнях, які спрямовуються на реалізацію регіональних програм та проектів громад», - підкреслив Сергій Колотуха.

Сергій Колотуха також наголосив на необхідності активізації роз’яснювальної роботи в процесі проведення кампанії декларування доходів громадян, зокрема і так званих «одноосібників».

Надано роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, в тому числі Електронним кабінетом, який забезпечує безконтактну взаємодію платників податків та контролюючих органів з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

На завершення зустрічі заступник начальника ГУ ДПС Сергій Колотуха подякував представникам територіальних громад за участь у конференції та  побажав всім продуктивної роботи.

 

Уряд схвалив зміни до Податкового кодексу України в частині встановлення місячної звітності зі сплати єдиного внеску і податку на доходи фізичних осіб

18.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області повідомляє, що Кабінет Міністрів України схвалив проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб».

Зокрема, запропоновано внести зміни до Податкового кодексу України в частині встановлення місячної звітності зі сплати єдиного внеску і податку на доходи фізичних осіб.

Проект Закону спрямований на вирішення проблеми своєчасності обчислення страхового стажу, призначення та отримання пенсійних та інших виплат за соціальним страхуванням.

Довідково 

З 1 січня 2021 року відповідно до внесених змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» для платників єдиного внеску запроваджено подання звітності про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб, яка відповідно до вимог Податкового кодексу України подається протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу, до 2021 року звітним періодом для платників єдиного внеску був календарний місяць.

Разом з тим практика реалізації у поточному році зазначених змін показала, що встановлення квартального звітного періоду спричиняє відтермінування надходження до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформації, що використовується для призначення пенсійних та інших виплат за соціальним страхуванням.

Інформація розміщена на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України за посиланням:

https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-shvaliv-zmini-do-podatkovogo-kodeksu-ukrayini-v-chastini-vstanovlennya-misyachnoyi-zvitnosti-zi-splati-yedinogo-vnesku-i-podatku-na-dohodi-fizichnih-osib 

 

Податкова знижка для фізичних осіб

18.10.2021

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області нагадує, що відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, наведено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

Платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

У поточному році правом на податкову знижку вже скористалися 1,8тис. осіб, яким повернуто з бюджету 5млн.грн. податку на доходи фізичних осіб. Переважна більшість даних осіб до складу витрат включили витрати на власне навчання або навчання членів сім’ї першого ступеня споріднення та витрати на сплату страхових платежів та пенсійних внесків. Мали місце також випадки декларування витрат на оплату суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним кредитом та витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій.

 

Про дотримання вимог пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України та необхідність надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення

 

18.10.2021

Головне управління ДПС у Кіровоградській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2021 № 478 з метою усунення неоднозначного трактування норм податкового законодавства затверджена Узагальнююча податкова консультація (далі – УПК) стосовно тимчасового зупинення перебігу строків надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення.

Підпунктом 39.4.4 пункту 39.4 статті 39 Кодексу встановлено, що на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, платники податків протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту подають документацію з трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті.

УПК визначено, що дія пункту 52підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) про тимчасове зупинення перебігу строків, встановлених, зокрема, статтями 73 і 78 Кодексу, не розповсюджується на строки надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення (далі – ТЦ), оскільки такі строки встановлені статтею 39, а не  статтями 73 і 78 Кодексу.

Тобто, у разу отримання запиту на надання документації з ТЦ у період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платник податків має надати таку документацію у строк, передбачений законодавством (30 календарних днів).

При цьому слід зазначити, що відповідно до пункту 52підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу штрафні санкції не застосовуються за порушення термінів подання документації з ТЦ, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Разом з тим, відсутність штрафних санкцій за порушення термінів подання документації з ТЦ на період дії карантину, не перешкоджає проведенню перевірок відповідно до підпункту 78.1.15 пункту 78.1 статті 78 Кодексу з метою встановлення факту порушення платником податків вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу.

Наказ Міністерства фінансів України від 20.08.2021 № 478 "Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо тимчасового зупинення перебігу строків надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення" (tax.gov.ua) знаходиться за посиланням: http://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/76262.html

 

Терміни та дати реєстрації платником ПДВ

18.10.2021

Головне управління ДПС у Кіровоградській області нагадує.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку на додану вартість (ПДВ) контролюючий орган зобов’язаний протягом 3-х робочих днів після надходження реєстраційної заяви до контролюючого органу внести до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ (п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)):

- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на складання податкових накладних, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку;

- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 10 календарних днів після подання реєстраційної заяви до контролюючого органу або державному реєстратору, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку на додану вартість, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено;

- з бажаного (запланованого) дня, що відповідає першому числу календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ, у разі переходу осіб на спрощену систему оподаткування;

- з бажаного (запланованого) дня, що відповідає першому числу календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ, у разі зміни ставки єдиного податку третьої групи;

- з першого числа календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, у разі реєстрації осіб, визначених в абзаці першому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, що відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, якщо перше число календарного місяця, з якого здійснюється перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви не настало;

- з дня внесення запису до реєстру платників ПДВ у разі обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ у або у разі реєстрації осіб, визначених в абзаці першому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, що відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, якщо перше число календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви настало.

Датою реєстрації особи платником ПДВ, яка вноситься до реєстру платників ПДВ, є зазначена вище дата.

 

Про сплату орендної плати у разі надання земельної ділянки у суборенду

18.10.2021

Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує.

Плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Підпунктом 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – це обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі – орендна плата).

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об’єктом оподаткування – земельна ділянка, надана в оренду (п.п. 288.2, 288.3 ст. 288 ПКУ).

Згідно з частинами першою та другою ст. 8 Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161-XIV «Про оренду землі» із змінами та доповненнями орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця (крім випадків, визначених законом). Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового повідомлення щодо своєї згоди чи заперечення, орендована земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду.

Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому.

Відповідно до п. 288.6 ст. 288 ПКУ плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

Оскільки плата за землю справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (іншої форми не передбачено), а платником орендної плати є орендар земельної ділянки, то юридична особа (фізична особа – підприємець), що орендує земельну ділянку та уклала договір суборенди на цю земельну ділянку, сплачує орендну плату за зазначену земельну ділянку та подає відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю.

 

ГУ ДПС у Кіровоградській області: які передбачено строки сплати збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування

 

18.10.2021

 

Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата здійснюється:

- першого платежу - протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;

- другого платежу - до 1 листопада 2023 року;

- третього платежу - до 1 листопада 2024 року.

У разі подання декларантом уточнюючої одноразової (спеціальної) добровільної декларації:

- якщо сума збору, визначена в уточнюючій декларації, є меншою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої декларації, то повернення надміру сплаченої суми збору здійснюється у порядку, визначеному ст. 43 ПКУ;

- якщо сума збору, визначена в уточнюючій декларації, є більшою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої декларації, то декларант, який подав відповідну декларацію, зобов’язаний сплатити недоплату збору в розмірі такої різниці протягом 30 календарних днів з дати подання уточнюючої декларації.

У разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору, зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, у встановлений строк, така декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються державні гарантії та звільнення від відповідальності.

Детальніше з порядком одноразового (спеціального) добровільного декларування можна ознайомитися за посиланням:

https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya.

ДПС України на офіційному вебпорталі у банері «Одноразове добровільне декларування» розміщено приклади заповнення одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

Ознайомитись з інформацією можна за посиланням: https://bit.ly/3DqKQvB

 

Оподаткування військовим збором доходу у вигляді спадщини

18.10.2021

Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує, що відповідно до п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ, зокрема ФО – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

Так, п. 163.1 ст. 163 ПКУ передбачено, що об’єктом оподаткування резидента є, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розд. ІV ПКУ (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав визначено ст. 174 ПКУ.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ (п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 цього пункту (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Таким чином, дохід платника податку фізичної особи – резидента, отриманий від фізичної особи – резидента у вигляді спадщини (дарунку) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника та підлягає оподаткуванню, з урахуванням норм ст. 174 ПКУ, військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.

 

Одноразові е-сигарети: чи підлягають вони маркуванню акцизними марками?

18.10.2021

Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує, що п.п. 14.1.56 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України (далі - Кодексу) роз’яснюються, зокрема, поняття «електронна сигарета» та «рідини, що використовуються в електронних сигаретах».

Так електронна сигарета – виріб, який може бути використаний для споживання (вдихання) парів, що утворюються внаслідок нагрівання компонентами такого виробу рідин, що містять або не містять нікотин. Електронні сигарети можуть бути одноразовими або багаторазовими.

Рідини, що використовуються в електронних сигаретах, – рідкі суміші хімічних речовин, що містять або не містять нікотин, використовуються для створення пари в електронних сигаретах та містяться, зокрема, в картриджах, заправних контейнерах та інших ємностях. Такі рідини належать до підакцизних товарів згідно із п. 215.1 ст. 215 Кодексу.

Відповідно до ст. 226 Кодексу у разі виробництва на митній території України або ввезення на митну територію України і продажу споживачам алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, платники податку зобов’язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка. Крім того, щоб така марка повинна розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару. Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку є підтвердженням сплати податку та легальності виготовлення і ввезення товарів.

З огляду на зазначене вище, одноразові електронні сигарети підлягають маркуванню марками акцизного податку.