27100, м. Новоукраїнка, вул. Соборна, 59   e-mail: inbox1@nu.kr-admin.gov.ua
Про адміністраціюПро район Економіка Сільське господарство Соціальна сфера Контакти

Адміністративні послуги

Нормативно-правові акти

Звернення громадян

ЦНАП

Регуляторна політика

Державні закупівлі

Фінанси

Консультації з громадськістю

Доступ до публічної інформації

Запобігання проявам корупції

Громадська рада

Реагування на критику

Архітектура та ЖКГ

Інформація для виборців

Архів

Територіальні органи

Органи місцевого самоврядування

Військовозобов'язаним

Європейський вибір

Запрошуємо до обговорення

 
 
Головна

Консультує Міністр юстиції: як отримати зарплату після звільнення

Чи має роботодавець при звільненні виплатити всю суму одразу?

При звільненні працівника виплата всіх сум проводиться в день звільнення. Якщо працівник в цей день не працював, кошти мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.

У разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану нею суму.

 

Що робити, якщо не дійшли згоди?

Працівник може стягнути нараховану, але не виплачену заробітну плату:

• в позасудовому порядку;

• в судовому порядку.

 

Як вирішити спір у позасудовому порядку?

Звернутися із заявою до комісії по трудових спорах (у разі її створення) без обмежень будь-яким строком.

Трудовий спір підлягає розгляду, якщо працівник самостійно або з участю профспілкової організації не врегулював розбіжності при безпосередніх переговорах з власником або уповноваженим ним органом.

Комісія зобов’язана розглянути спір у десятиденний строк з дня подання заяви. Спориповинні розглядатися у присутності працівника, який подав заяву, представників власника або уповноваженого ним органу. Розгляд спору за відсутності працівника допускається лише за його письмовою заявою. За бажанням працівника при розгляді спору від його імені може виступати представник профспілкового органу або за вибором працівника інша особа, в тому числі адвокат.

 

Чи можна оскаржити рішення комісії?

У разі незгоди з рішенням комісії по трудових спорах можна оскаржити її рішення до суду в десятиденний строк з дня вручення виписки з протоколу засідання комісії чи його копії. Пропуск вказаного строку не є підставою відмови у прийнятті заяви. Визнавши причини пропуску поважними, суд може поновити цей строк і розглянути спір по суті. В разі коли пропущений строк не буде поновлено, заява не розглядається, і залишається в силі рішення комісії по трудових спорах.

 

Чи довго чекати виконання рішення комісії?

Рішення комісії по трудових спорах підлягає виконанню у триденний строк після закінченні 10 днів, передбачених на його оскарження.

У разі невиконання власником або уповноваженим ним органом рішення комісії по трудових спорах у встановлений строк  працівникові комісією по трудових спорах підприємства, установи, організації видається посвідчення, що має силу виконавчого листа.

На підставі посвідчення, пред'явленого не пізніше тримісячного строку до органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю, державний виконавець чи приватний виконавець виконує рішення комісії по трудових спорах у примусовому порядку.

 

Що необхідно знати, щоб звернутися до суду?

Для стягнення заборгованості працівник може звернутися до суду в порядку:

• наказного провадження (вимога працівника про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати є безспірною);

• позовного провадження (наявний спір щодо розміру заборгованості з виплати заробітної плати та/або права на її отримання).

 

Яка процедура в рамках наказного провадження?

Судовий наказ може бути видано у разі, якщо заявлено вимогу про стягнення нарахованої, але не виплаченої працівнику суми заробітної плати.

Заява про видачу судового наказу подається до суду першої інстанції за місцем розташування підприємства або за місцем реєстрації позивача.

Працівник має право звернутися до суду без обмеження строку.

 

Які документи необхідно подати і скільки це коштує?

Заява подається у письмовій формі та має містити докази:

перебування заявника у трудових відносинах із боржником (наприклад: засвідчені копії наказу про прийняття на роботу, копія трудової книжки, копія трудового договору між роботодавцем і працівником, довідка з місця роботи тощо);

підтвердження суми, яка стягується (будь-який належно оформлений документ, що вказує на розмір нарахованої заробітної плати та компенсації за порушення строків її виплати, зокрема, довідка бухгалтерії боржника, розрахунковий лист чи копія платіжної відомості тощо).

При зверненні до суду в порядку наказного провадження з вимогою про стягнення нарахованої, але не виплаченої зарплати судовий збір не сплачується.

 

Як довго чекати рішення?

У разі прийняття судом ухвали про відкриття провадження, суд у триденний строк видає судовий наказ по суті заявлених вимог.

Судовий наказ набирає законної сили протягом 3 днів після закінчення десятиденного строку, які виділяються позивачу на подання заяви про відміну ухвали.

На підставі судового наказу стягувач повинен звернутися до державної виконавчої служби з метою його примусового виконання.

 

Яка процедура звернення у рамках позовного провадження?

У разі наявності спору щодо розміру заборгованості працівник може звернутися з позовною заявою до суду за місцем розташування підприємства чи місцем проживання/перебування позивача без обмеження строків.

Позивачі звільняються від сплати судового збору.

 

Чи передбачене відшкодування за час затримки розрахунку при звільненні?

Суд стягує на користь працівника середній заробіток за весь період затримки розрахунку. Якщо розрахунок не проведений до розгляду справи – по день постановлення рішення.

Відсутність коштів у роботодавця не виключає його відповідальності.

У разі спору про розмір виплат вимоги про відповідальність за затримку підлягають задоволенню у повному обсязі, якщо спір вирішено на користь позивача.

При частковому задоволенні позову працівника суд визначає розмір відшкодування за час затримки розрахунку з урахуванням спірної суми, на яку той мав право, частки, яку вона становила у заявлених вимогах, істотності цієї частки порівняно із середнім заробітком та інших конкретних обставин справи.

 

Як довго чекати рішення щодо стягнення заробітної плати?

Судове рішення про виплату заробітної плати підлягає негайному виконанню, якщо сума заборгованості не перевищує 1 місяць.

Суд, ухвалюючи рішення, може допустити негайне виконання судового рішення в разі стягнення всієї суми заборгованості із заробітної плати.

Куди звернутися, щоб отримати детальну консультацію?

 

Для отримання детальнішої консультації звертайтеся до Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, що знаходиться за адресою вулиця Дворцова, 6/7, м. Кропивницький, або телефонуйте на «гарячу» лінію за номером (0522) 35-66-50.

На Кіровоградщині більше 12 тисяч дітей отримали аліменти

З почату року органи державної виконавчої служби Кіровоградської області стягнули понад 35 млн. грн. аліментів на користь 12 505 дітей.

Про це повідомив сьогодні, 24 квітня, керівник обласного управління юстиції Вадим Гуцул.

За його словами, злісні боржники через страх залишитися без можливості полювати, користуватися автівками й зброєю, а також виїжджати за кордон почали згадувати про власних дітей і сплачувати на їх користь багаторічні заборгованості з аліментів.

«Лише за час дії нового закону щодо посилення відповідальності недобросовісних батьків державним виконавцям на Кіровоградщині вдалося стягнути понад 13 млн. грн.  завдяки обмеженню неплатників у їх правах. Застосовуючи інші заходи примусового впливу, зокрема опис і арешт майна, з початку року загалом було стягнуто 36,7 млн. грн.», – прокоментував ситуацію в напрямі роботи з безвідповідальними батьками Вадим Гуцул.

Варто відзначити, що наразі 4 271 мешканцю Кіровоградщини тимчасово заборонили полювати й користуватися зброєю. Ще 4 269 неплатників обмежили в праві користування автівками, а 4 232 боржників – виїжджати за кордон. Окрім цього, 432 осіб оголосили в розшук.

Консультує Міністр юстиції:

як оформити закордонний паспорт для дитини?

 

Які закордонні паспорти зараз видають?

Паспорт для виїзду за кордон виготовляється у формі книжечки, правий форзац якої містить безконтактний електронний носій – «чіп». 20 грудня 2016 року припинено прийом документів для оформлення паспортів без «чіпа» з інформацією про особу та її біометричних даних (відцифрованого обличчя, підпису та відбитків пальців особи).

 

Куди звернутись для оформлення закордонного паспорта?

• До територіальних органів та територіальних підрозділів Державної міграційної служби;

• До центрів надання адміністративних послуг;

• До державного підприємства «Документ»;

• До закордонної дипломатичної установи (у разі постійного проживання або тимчасового перебування особи за кордоном).

У окремих випадках звернення можливе лише до територіального органу ДМС:

• Втрата або викрадення паспорта, потреба в обміні під час перебування в Україні особи, яка постійно проживає за кордоном.

• Якщо особа не може пересуватися самостійно або потребує термінового лікування.

• Оформлення документів для виїзду на постійне проживання усиновленої дитини.

 

Які необхідно зібрати документи?

1. Паспорт громадянина України (для особи, яка досягла 14-річного віку);

2. Свідоцтво про народження або документ, який підтверджує факт народження (якщо немає 14 років).

3. Документ, який посвідчує особу законного представника, у разі подання документів законним представником, крім випадків, коли законним представником є один із батьків.

4. Документи, які підтверджують сплату адміністративного збору.

5. У разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, може бути подано одну кольорову фотокартку розміром 10-15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування.

При замовленні другого закордонного паспорта обов'язкова наявність раніше виданого закордонного паспорта або проїзного документа дитини (діючого, не діючого, на інше прізвище). Сканування відбитків пальців рук дітей здійснюється з 12 років за дозволом батьків (законних представників).

 

Хто може звернутись за оформленням паспорта для виїзду за кордон?

1. Особа, яка досягла 16-річного віку, на підставі заяви-анкети, поданої нею особисто;

2. Особа, яка не досягла 16-річного віку, на підставі заяви-анкети одного з батьків чи опікунів.

У разі відсутності другого з батьків під час подання документів така заява має бути нотаріально засвідчена перед поданням.

Якщо батьки не перебувають у шлюбі, оформлення, обмін та видача паспорта для виїзду за кордон здійснюється на підставі заяви-анкети того з них, з ким проживає дитина.

У разі оформлення паспорта дитини меншої 16 років, яка проживає з одним із батьків, а місцезнаходження другого з батьків невідоме, необхідно подати оригінал або засвідчену копію одного з документів:

• свідоцтва про смерть другого з батьків;

• рішення суду про позбавлення батьківських прав другого з батьків;

• рішення суду про визнання другого з батьків безвісно відсутнім;

• рішення суду про визнання другого з батьків недієздатним;

• довідки про реєстрацію місця проживання дитини разом з одним із батьків, який подає заяву-анкету;

• оригінал витягу з реєстру актів цивільного стану про народження із зазначенням відомостей про батька.

Заява від другого з батьків не вимагається, якщо він є іноземцем або особою без громадянства.

 

Скільки коштує оформленням паспорта для виїзду за кордон?

Залежить від строку виготовлення.

Не довше 20 днів – 557 грн. 32 коп.

Не довше 7 днів – 810 грн. 32 коп.

Не довше 3 днів (у зв’язку з нагальною потребою в лікуванні чи смертю родича, який проживав за кордоном) – 810 грн. 32 коп.

Вартість оформлення паспорта для виїзду за кордон в закордонній дипломатичній установі становить від 20 до 250 доларів США.

 

Де забрати готовий паспорт?

Видача паспорта здійснюється тим самим органом, який прийняв документи.

Для отримання паспорта для виїзду за кордон, пред’являється документ, що посвідчує особу.

Паспорт дитини до 12 років може бути виданий особі, уповноваженій на це законним представником на підставі довіреності, засвідченої в установленому порядку.

Паспорт для виїзду за кордон дитині від 12 до 16 років, може бути виданий особі, уповноваженій на це законним представником на підставі довіреності за умови присутності особи, на ім’я якої оформлено паспорт для виїзду за кордон.

 

Чи є якісь особливі моменти, на які варто звернути увагу?

· У випадку відсутності біометричного паспорта для виїзду за кордон дитині – громадянину України необхідно оформити відповідну візу у представництві тієї країни, куди планується подорож.

З дітей віком до 18 років і дітей віком до 21 року, які перебувають на утриманні, плата за оброблення заяв про оформлення віз не стягується.

· За наявності паспорта громадянина України або проїзного документа дитини дитина може перетинати кордон з Республікою Білорусь.

· За наявності паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм або проїзного документа дитини дитина може перетинати кордон з Турецькою Республікою.

 

Коли доведеться отримувати новий паспорт?

Паспорт для виїзду за кордон оформляється на 4 роки особам, які не досягли 16-річного віку, і на 10 років особам, які досягли 16-річного віку.

Консультує Міністр юстиції:

як ліквідувати ФОП

Куди звернутися для припинення діяльності ФОП?

Реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП уповноважені здійснювати :

· виконавчі органи місцевих рад, а також міські, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);

· нотаріуси;

· акредитовані суб'єкти.

Реєстрацію припинення підприємницької діяльності для осіб, які переселилися з території проведення антитерористичної операції в період її проведення, здійснює державний реєстратор за адресою їх тимчасового проживання.

Припинення підприємницької діяльності внутрішньо переміщеної особи здійснюється за її заявою та спрощеною процедурою за місцем проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Які підстави для проведення державної реєстрації?

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

· документів, які подаються заявником для державної реєстрації;

· судових рішень, які набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі;

· рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку.

Яка форма подання документів для державної реєстрації?

1. Паперова форма: документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення).

2. Електронна форма: документи подаються заявником через портал електронних сервісів .

Для того, щоб подати заяву необхідно зареєструватися на сайті за посиланням https://online.minjust.gov.ua/registration-fiz та виконати вказані на сайті дії.

Електронна заява формується з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування, або оригіналів таких електронних документів, опису поданих заявником документів для державної реєстрації, сформованого за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру.

Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.

Які документи потрібно?

1) заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за рішенням особи (форма 12);

2) ксерокопія свідоцтва про смерть, судове рішення про визнання особи безвісно відсутньою (у разі припинення у зв’язку зі смертю);

3) паспорт громадянина України або інший документ, який підтверджує особу;

4) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує повноваження представника (у випадку подання документів представником).

Скільки коштує ця процедура, який строк розгляду документів?

За проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця справлення плати не передбачено.

Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб - підприємців має не перевищувати 24 годин після надходження документів. Виняток – вихідні та святкові дні.

Що робити після реєстрації?

Наступний крок – здійснити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності та в установлені строки подати до органу Державної фіскальної служби податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Крім того, контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи – платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.

Після цього ФОП має подати сам за себе звіт із зазначенням типу форми "ліквідаційна", де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Закрити рахунок у банку, якщо він був відкритий.

Наприкінці квітня у Кропивницькому відбудеться

«Всеукраїнський правовий диктант»

25 квітня о 12:00 у Кропивницькомуна базі Центральноукраїнського технічного університету відбудеться «Всеукраїнський правовий диктант», у якому можуть взяти участь всі ті, хто має бажання перевірити власний рівень правових знань.

«Проект «Всеукраїнський правовий диктант», запроваджений Експертною юридичною службою за підтримки Мін’юсту, є важливою соціальною ініціативою, яка має вагоме значення для українського суспільства. Як показує практика, халатнее ставлення до особистої правової культури, може принести чимало проблем і неприємностей. Однак, долучившись до проекту, кожний громадянин отримає унікальну можливість впевнитись у власному рівні знань і зрозуміти, чи досконало він володіє законними інструментами захисту своїх прав. По-друге, на основі отриманих результатів координатори проекту проаналізують фактор правової освіченості населення в регіональному розрізі. Це надзвичайно важливо, адже від цього залежить рівень життя кожного з нас», – зяавив керівник Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області Вадим Гуцул.

Варто відзначити, що ті громадяни, які хочуть взяти участь у проекті, однак, не мають можливості прибути в Кропивницький, можуть пройти тестування безкоштовно в дистанційному режимі 25 або 26 квітня. Для цього необхідно зареєструватися на сайті https://www.vpd.in.ua/, після чого в учасника з’явиться доступ до необхідної опції.

З початку року на Кіровоградщині ліквідували понад 1 млн грн. заборгованості з зарплати

За перші місяці 2018 року державні виконавці області стягнули 1,1 млн.грн. з недобросовісних роботодавців. Наразі кошти вже отримали 807 працівників.

Про це стало відомо сьогодні, 02 квітня під час першого засідання штабу з ліквідації заборгованості із заробітної плати.

Як відзначив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул, безпосередньо на Кіровоградщині ситуація з ліквідації боргів із зарплати не є критичною. Навпаки, державні виконавці активно працювали в цьому напрямі постійно, завдяки чому в минулому році зароблені кошти отримав 3 661 мешканець регіону. На той період працівникам було сплачено 15,2 млн грн. Натомість у найбільш проблемних регіонах України на сьогодні  вже розпочали свою роботу мобільні групи з ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати. 

Консультує Міністр юстиції: нюанси виплати зарплати після звільнення

 

На що має право покупець у разі придбання товару неналежної якості?

 

Консультує Міністр юстиції: особливості процедури реєстрації новонародженого

 

Консультує Міністр юстиції: порядок приватизації квартири

 

Консультує Міністр юстиції: стягнення аліментів

Вітаю Вас, Павле Дмитровичу! По телевізору багато казали про те, що Мін’юст прийняв закон, який примусить чоловіків, які не платять аліменти, зробити це, або до них буде застосоване серйозне покарання. Мій колишній чоловік вже кілька років ні копійки не дає нам з дитиною. Поясніть, що саме його очікує за новим законом.

Оксана Муляр

 

Проблема безвідповідального ставлення батьків до утримання своїх дітей, дійсно, є однією з найбільш актуальних в Україні. На обліку виконавчої служби Міністерства юстиції перебуває майже 600 тисяч проваджень про примусове стягнення аліментів. З них понад 90 тисяч стосуються боргу, який перевищує 6 місяців.

І це при тому,що лише за минулий рік державними виконавцями Мін’юсту стягнено понад 2,4 млрд. грн. заборгованості по аліментах на користь 576 тисяч дітей.

Вирішити проблему без законодавчих змін було неможливо. Тому Мін’юст розробив законопроект №7277 "Чужих дітей не буває" про посилення відповідальності злісних неплатників аліментів.

Документ підтримала Верховна Рада України та підписав Президент України. 06 лютого цього року Закон вступає в силу.

Які нові засоби впливу запроваджує закон?

Спрощується порядок встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду боржника за межі України. Законом на виконавця покладається обов’язок встановлювати таке обмеження без участі суду.

Крім того, з моменту вступу у дію закону злісних неплатників буде обмеженоу праві керування транспортними засобами, у праві користування вогнепальною зброєю та у праві полювання.

Той із батьків, хто не проживає з дитиною і має заборгованість зі сплати аліментів, не зможе впливати на рішення щодо тимчасового виїзду дитини за межі України з метою лікування, навчання дитини за кордоном, відпочинку.

Всі ці обмеження застосовуватимуться до повногопогашення заборгованості.

Окрім цього, для неплатників вводиться новий вид адміністративного стягненнясуспільно корисні роботи. Оплата за такі роботи йтиме на погашення заборгованості зі сплати аліментів.

Чи до всіх боржників будуть застосовуватися такі заходи?

Важливо звернути увагу на те, що ці положення Закону застосовуються лише до злісних неплатників аліментів, борг яких перевищує суму відповідних платежів за 6 місяців.

Водночас, ми не збираємося залишати недобросовісних батьків без засобів заробітку чи нормального життя.

Для прикладу, тимчасове обмеження у праві користування транспортними засобами не може застосовуватися до боржника, якщо:

- керування транспортними засобами є для боржника основним законним джерелом доходу;

- у разі використання боржником транспортного засобу у зв’язку з інвалідністю чи перебуванням на утриманні боржника особи з інвалідністю;

- у випадку проходження боржником військової служби;

- розстрочення або відстрочення сплати заборгованості за аліменти.

У таких випадках рішення щодо застосування обмежень визначатимуться окремо, враховуючи всі обставини.

Скільки коштує звернення до суду з вимогою стягнути борг?

Відповідно до прийнятих змін батьки, які подають заяву щодо видачі судового наказу про стягнення аліментів, звільняються від сплати судового збору.

Консультує Міністр юстиції: як припинити насильство в сімї?

 

Консультує Міністр юстиції: як розділити майно під час розлучення

 

Добрий день! Звертаюся до Вас, бо більше не знаю, в кого спитати. Ми з чоловіком прожили разом більше 20 років, виростили 2 дітей. Однак, вже давно зрозуміли, що краще нам жити окремо, чекали лише, доки діти виростуть, стануть на ноги і почнуть самостійне життя. Зараз збираємо розлучатися. Тож прошу роз’яснити, яке майно ми маємо розділити, а яке ні?

Тамара Твердохліб

Яке майно є спільною сумісною власністю подружжя?

Майно, яке набуте за час шлюбу, незалежно від того, що один з них не мав з поважної причини  самостійного заробітку.Такими поважними причинами можуть бути, наприклад, навчання, ведення домашнього господарства, догляд за дітьми, хвороба тощо.

Дружина та чоловік мають рівні права на володіння, користування і розпоряджання цим майном, якщо інше не встановлено домовленістю між ними.

До майна, що належить подружжю на праві спільної сумісної власності, відноситься:

 майно, набутеза час шлюбу (за винятком речей індивідуального користування);

доходи,отримані кожним із подружжя (заробітна плата, пенсія, стипендія та інші»;

 речі, придбані для одного із подружжя для професійних занять (музичні інструменти, лікарське устаткування, оргтехніка тощо).

Якщо майно дружини/чоловіка за час шлюбу істотно збільшилося у своїй вартості внаслідок спільних трудових чи грошових затрата бо затрат другого з подружжя, або якщо один із подружжя своєю працею чи коштами брав участь в утриманні майна, управлінні цим майном чи догляді за ним, то таке майно абодохід, одержаний від цього майна, у разі спору можуть бути визнані за рішенням суду об’єктом права спільної сумісної власності.

Увага! Якщо жінка та чоловік проживають однією сім’єю, але не перебувають у шлюбі, майно, набуте ними за час спільного проживання, належить їм на праві спільної сумісної власності, якщо інше не встановлено письмовим договором між ними.

Яке майно є особистою приватною власністю дружини, чоловіка?

Особистою приватною власністю дружини, чоловіка є:

 майно, набуте до шлюбу;

 майно, набуте за час шлюбу на підставі договору дарування або в порядку спадкування;

 майно, набуте за час шлюбу за кошти, які належали їй чи йому особисто;

 житло, набуте за час шлюбу внаслідок його приватизації;

 земельна ділянка, набута за час шлюбу внаслідок приватизації;

 речі індивідуального користування, в тому числі коштовності, навіть тоді, коли вони були придбані за рахунок спільних коштів подружжя;

 премії, нагороди, які вона або він одержали за особисті заслуги(суд може визнати за другим з подружжя право на частку цієї премії, нагороди, якщо буде встановлено, що він своїми діями сприяв її одержанню);

 кошти, одержані як відшкодування за втрату (пошкодження) речі, яка їй чи йому належала, та відшкодування завданої моральної шкоди;

 страхові суми за обов'язковим чи добровільним особистим страхуванням, якщо страхові внески сплачувалися за рахунок коштів, які були особистою приватною власністю кожного з подружжя;

 майно, набуте за час їхнього окремого проживання у зв’язку з фактичним припиненням шлюбних відносин(за рішенням суду);

 якщо у придбання майна вкладені крім спільних коштів і кошти, які належали одному з подружжя, то частка у цьому майні, відповідно до розміру внеску, є його особистою приватною власністю;

 якщо річ, що належить одному з подружжя, плодоносить, дає приплід або дохід (дивіденди), він є власником цих плодів, приплоду або доходу (дивідендів).

Як провести розділ майна добровільно?

Дружина і чоловік мають право розділити майно за взаємною згодою, уклавши договір про поділ майна або договір про виділ майна зі складу майна подружжя.

Договір про поділ чи виділ нерухомого майна підлягає обов’язковому нотаріальному посвідченню.

Який порядок поділу майна через суд?

Неподільні речі присуджуються одному з подружжя, якщо інше не визначено домовленістю між ними.

Речі для професійних занять присуджуються тому з подружжя, хто використовував їх у своїй професійній діяльності. Вартість цих речей враховується при присудженні іншого майна другому з подружжя.

Присудження одному з подружжя грошової компенсації замість його частки у праві спільної сумісної власності на майно, зокрема, на житловий будинок, квартиру, земельну ділянку, допускається лише за його згодою та попереднього внесення другим із подружжя відповідної грошової суми на депозитний рахунок суду.

У разі, коли жоден із подружжя не вчинив таких дій, а неподільні речі не можуть бути реально поділені між ними, суд визнає ідеальні частки подружжя в цьому майні без його реального поділу і залишає майно у їх спільній частковій власності.

За рішенням суду частка майна дружини, чоловіка може бути збільшена, якщо з нею/ним проживають діти, а також непрацездатні повнолітні син,  дочка, за умови, що розмір аліментів, які вони одержують, недостатній для забезпечення їхнього фізичного, духовного розвитку та лікування.

До якого суду звертатися і скільки це коштує?

Справи щодо поділу спільного майна подружжя розглядаються місцевими загальними судами в порядку позовного провадження за місцем розташування майна або його основної частини (якщо це стосується нерухомого майна) або за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання або перебування відповідача (якщо стосується поділу рухомого майна).

Слід відзначити, що до вимог про поділ майна, що є об’єктом права спільної сумісної власності подружжя,  позовна давність не застосовується за умови, якщо шлюб між ними не розірвано.

До вимоги про поділ майна, заявленої після розірвання шлюбу, застосовується позовна давність у 3 роки, яка обчислюється від дня, коли один зі співвласників дізнався або міг дізнатися про порушення свого права власності.

При поданні позову сплачується судовий збір, який визначається виходячи із вартості майна, яке підлягає поділу – 1% вартості. Однак, судовий збір не може бути менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та більшим за 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

При визначенні ставок судового збору застосовується розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду. Розмір вказаного прожиткового мінімуму на 01 січня 2018 року становить 1762 гривні.

Чи є якісь особливі випадки?

Під час поділу майна важливу роль відіграє багато різних нюансів, які індивідуальні для кожного окремо взятого подружжя. Це можуть бути і питання поділу боргових зобов’язань, і питання поділу майна між подружжям у випадках, коли один із них (або обидва) є фізичними особами – підприємцями, або ж серед майна є недобудоване майно.

Аби більш детально розглянути ситуацію кожної окремої людини, раджу звернутися до одного з наших центрів або бюро безоплатної правової допомоги. Наші юристи та адвокати допоможуть вирішити Ваші проблеми. Дізнатись, де працює найближча точка юридичної допомоги можна на сайті Мін’юсту або за телефоном гарячої лінії 0(800) 213-103.

Консультує Міністр юстиції: порядок ліквідації ФОПа

 

Консультує Міністр юстиції: як оформити закордонний паспорт?

 

Консультує Міністр юстиції: порядок оформлення спадщини
 

Пане Міністре, ми з дружиною маємо трохи заощаджень і одну ідею для бізнесу.
Однак, щоб почати бізнес треба зареєструвати фізичну особу – підприємця.
Підкажіть як і що нам треба робити?

УВАГА!

 

Наказом начальника Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області від 24.11.2017 року № 1267/к оголошено конкурс на заміщення вакантних посад державних службовців, строк подачі документів для участі у конкурсі становить 16 календарних днів з 28.11.2017 до 17 год. 30 хв. 13.12.2017.

Детальніше...

Консультує Міністр юстиції:нюанси позбавлення батьківських прав

Інститут позбавлення батьківських прав залишається виключним,крайнім заходом впливу на батьків, які недобросовісно виконують свої обов’язки щодо виховання та утримання своїх дітей.

Що може стати причиною позбавлення батьківських прав?

Сімейний кодекс містить виключний перелік підстав позбавлення батьківських прав. Йдеться про випадки, коли батьки:

1) не забрали дитину з пологового будинку або з іншого закладу охорони здоров’я і впродовж 6 місяців не виявляли щодо неї батьківського піклування;

2) ухиляються від виконання своїх обов’язків по вихованню дитини;

3) жорстоко поводяться з дитиною;

4) є хронічними алкоголіками або наркоманами;

5) вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва; 

6) засуджені за вчинення умисного кримінального правопорушення щодо дитини.

Що потрібно для позбавлення батьківських прав?

Для позбавлення батьківських прав необхідно:

  • встановити, що особа свідомо порушує батьківські обов’язки, злісно не виконує вимоги та рекомендації органів опіки і піклування, служб у справах неповнолітніх, навмисно ухиляється від лікування;

  • звернутись до органу опіки та піклування з тим, щоб отримати висновок щодо умов життя і виховання дитини, поведінку батьків, їх взаємини з дітьми та відношення до виконання своїх батьківських обов'язків;

  • звернутись до суду з заявою про позбавлення батьківських прав.

Хто може звернутися до суду?

Суд розглядає справи про позбавлення батьківських прав розглядаються за заявою:

  1. одного із батьків, опікуна, піклувальника, особи в сім’ї якої проживає дитина;

  2. закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, в якому вона перебуває;

  3. органу опіки та піклування;

  4. прокурора;

  5. самої дитни, яка досягла чотирнадцяти років.

Справи про позбавлення батьківських прав розглядає суд за місцем реєстрації того з батьків, якого хочуть позбавити прав.

При розгляді судом таких питань є обов’язковою участь органу опіки та піклування, який подає суду письмовий висновок щодо обставин справи.

Які права втрачають батьки, позбавлені батьківських прав?

1) особисті немайнові права щодо дитини (наприклад, право вирішувати питання виховання дитини та навіть вільно спілкуватися з нею, право давати дозвіл на зміну дитиною свого ім’я прізвища чи імені, право визначати місце проживання дитини та дозволяти чи забороняти її виїзд закордон тощо);

2) перестають бути законним представником дитини (не можуть представляти без окремої довіреності її інтереси в судах чи інших органах);

3) втрачають права на будь-які пільги та державну допомогу, що надаються сім'ям з дітьми;

4) не можуть бути усиновлювачем, опікуном та піклувальником (тобто не зможуть усиновити іншу дитину);

5) не можуть одержати в майбутньому тих майнових прав, пов'язаних із батьківством, які вони могли б мати у разі своєї непрацездатності; 

6) втрачають інші права, засновані на спорідненості з дитиною (наприклад, їх дитина може бути усиновлена без їх згоди як батьків);

7) втрачають право на спадкування після дитини (крім випадків, коли це передбачене заповітом дитини).

Слід зауважити, що особа, позбавлена батьківських прав, не звільняється від обов’язку утримувати дитину. При задоволенні позову щодо позбавлення батьківських прав суд одночасно приймає рішення про стягнення аліментів на дитину.

Якими будуть наслідки позбавлення батьківських прав?

Позбавлення батьківських прав одного з батьків. Дитина залишається жити з другим з батьків. Суд може прийняти рішення про виселення того з батьків, хто позбавлений батьківських прав, з житла, в якому він проживає з дитиною, якщо у нього є інше житло, або примусово поділити житло чи зобов'язати здійснити його примусовий обмін.

Позбавлення батьківських прав обох батьків. Дитина передається під опіку органам опіки та піклування. Ці органи вирішують, яким особам або установам слід передати дитину на виховання. Вони призначають опікуна (піклувальника) (наприклад, дитина може бути передана на виховання бабусі та дідусю, повнолітнім брату та сестри, іншим родичам дитини, мачусі, вітчиму, які виявили таке бажання та звернулися з відповідною заявою) або, враховуючи вік та станїї здоров'я,обирають інші форми влаштування дітей, зокрема усиновлення, передача дитини до прийомної сім’ї, до дитячого будинку сімейного типу, патронатному вихователю, інших спеціальних закладів для дітей, позбавлених батьківського піклування.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Для отримання консультації можете звернутися до Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, що знаходиться за адресою вулиця Дворцова 6/7, м. Кропивницький.

Консультує Міністр юстиції: як отримати дозвіл на виїзд дитини за кордон

Добрий день! Хочу спитати вас поради. Ми з чоловіком вже 2 роки не живемо разом, офіційно розлучені. Наш спільний син живе зі мною. Аліментів мій колишній не платить. Слава Богу, можемо нормально жити без допомоги. Єдина проблема – не можу з сином поїхати відпочити за кордон, бо його батько принципово не дає дозвіл. Чи можна якось вирішити це питання?

 

Які правила виїзду осіб, які не досягли 16-річного віку?

Виїзд з України громадян, які не досягли 16-річного віку, здійснюється за згодою обох батьків  та в їх супроводі або в супроводі осіб, уповноважених ними, які на момент виїзду з України досягли 18-річного віку. 

Виїзд з України громадян, які не досягли 16-річного віку, в супроводі осіб, які уповноважені обома батьками, здійснюється за нотаріально посвідченою згодою обох батьків із зазначенням держави прямування та відповідного часового проміжку перебування у цій державі.

Як отримати дозвіл на виїзд за кордон дитини?

Найкращим варіантом є добровільне отримання такого дозволу. Згода батьків на виїзд громадянина України, який не досяг 16-річного віку, за кордон оформлюється у вигляді заяви, на якій справжність підпису батьків засвідчується нотаріально.

Для вчинення цієї нотаріальної дії можна звернутися до державної нотаріальної контори чи до приватного нотаріуса.

Якщо один з батьків принципово не хоче давати дозвіл?

За відсутності згоди одного з батьків виїзд дитини за кордон може бути дозволено на підставі рішення суду.

Позовна заява про надання дозволу на виїзд без згоди та супроводу одного з батьків подається в порядку цивільного судочинства до місцевого суду за зареєстрованим місцем проживанням або перебуванням відповідача.

За поданням заяви особа сплачує судовий збір у розмірі, передбаченому статтею 4 Закону України «Про судовий збір».

Які документи для цього потрібні?

У позовній заяві повинно бути зазначено:

· мета виїзду дитини за кордон (лікування, відпочинок, відвідування родичів тощо);

· період перебування за кордоном дитини;

· місце перебування (проживання) дитини за кордоном;

·  факт відмови другого з батьків у наданні згоди на виїзд дитини за кордон.

До позовної заяви необхідно додати також докази, що підтверджують викладені в заяві обставини. Так, документами, що підтверджують мету виїзду дитини за кордон можуть бути довідка з лікувального закладу про те, що дитина потребує лікування за кордоном, туристична путівка, путівка в санаторій, запрошення від родичів тощо.

Зверніть увагу!

Міністерство юстиції розробило законопроект, який посилює відповідальність батьків, які ухиляються від сплати аліментів. Серед іншого, документом передбачається, що той із батьків, який не забезпечує свою дитину, а сума боргу перевищує 6 місяців, тимчасово втрачає право вирішувати питання виїзду дитини за кордон з тим із батьків, з ким дитина проживає, до погашення такої заборгованості.

Законопроект Верховна Рада розглянула і прийняла у І читанні. Нині триває підготовка до ІІ читання.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Ви можете звернутися за консультацією до Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, що знаходиться за адресою вулиця Дворцова 6/7, м. Кропивницький.

Консультує Міністр юстиції: чи є  законними побори в школах?

Доброго дня. Ви часто їздите в регіони і, мабуть, добре розумієте, як ми тут живемо. Зарплати у нас невеликі, за все доводиться платити, а тут ще й постійні побори в школі - то на канцтовари, то на миючі засоби, то на ремонт. Скажіть, будь ласка, наскільки вони законні й чи обов’язково їх сплачувати?

Стефанія Король

Чи мають право у школах брати кошти за навчання?

Стаття 53 Конституції України та статті 3 та 4 ЗаконуУкраїни «Про освіту» гарантують право громадян на доступність освіти та право на безоплатну освітуу випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.

Держава гарантує усім громадянам України та іншим особам, які перебувають в Україні на законних підставах, право на безоплатне здобуття повної загальної середньої освіти відповідно до стандартів освіти. Так само держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними) й посібниками всіх здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників.

Хто має утримувати школу в нормальному стані?

Утримання та розвиток матеріально-технічної бази – а це будівлі, споруди, земля, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності – закладів загальної середньої освіти фінансуються за рахунок коштів засновниківцих закладів.

Чи може школа фінансуватися за рахунок батьків?

Статтею 79 ЗаконуУкраїни«Про освіту» визначено, що джерелами фінансування суб’єктів освітньої діяльності відповідно до законодавства можуть бути:державний та місцевий бюджети, плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів, плата за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб.

Окрім того,заклади освіти можуть отримувати фінансування за рахунок доходів від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, підприємств, цехів і господарств, від надання в оренду приміщень, споруд чи обладнання. Так само школи можуть отримувати гранти вітчизняних і міжнародних організацій, дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору.

Ще видами фінансування діяльності закладу освіти законом встановлено добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб; інші джерела, не заборонені законодавством.

Тобтобатьки мають право робити добровільнівнескина потреби закладів загальної середньої освіти.При цьомузаклади освіти,що отримують публічні кошти, та їх засновникизобов’язаніоприлюднювати на своїхвеб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

Чи можуть батьки контролювати ці витрати?

Закон також передбачає можливість здійснення громадського контролюусфері освіти суб’єктами громадського нагляду, зокрема об’єднаннями здобувачів освіти, об’єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників.

Що робити, коли вимагають сплатити кошти?

Враховуючи викладене, добровільнівнескине можуть бути примусовими і вимірюватися фіксованими сумами. Вимагання коштів адміністрацією закладу загальної середньої освіти, педагогічними працівниками є незаконним та тягне кримінальну відповідальність відповідно до чинного законодавства. Якщо ви стали жертвою вимагання коштів – слід звернутися із заявою до місцевого відділку поліції.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

За більш детальною консультацієюзвертайтеся до Головного територіальногоуправлінняюстиції уКіровоградськійобласті, щознаходиться за адресоювулицяДворцова 6/7, м. Кропивницький.

УВАГА!

 

Новоукраїнський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Кіровоградської області повідомляє про оголошення конкурсу...

 

Детальніше...

Урочисті послуги від районних відділів ДРАЦС

На сьогодні є актуальним питання усунення методів проведення урочистих подій реєстрації шлюбів за радянськими підходами, які не відповідають вимогам сучасності. Саме тому одним із першочергових напрямів роботи районних відділів державної реєстрації актів цивільного стану є перехід до сучасної моделі проведення урочистостей з вивченням автентичних традицій та колориту українського народу, а також європейських тенденцій з метою застосування нових форматів їх організації у сучасному демократичному суспільстві.

«Жителі Кіровоградщини мають можливість зробити найважливіші моменти свого життя незабутніми. Йдеться про отримання модернізованих та унікальних послуг, на яких спеціалізуються районні відділи ДРАЦС. Спеціалісти не тільки нададуть усім бажаючим правову допомогу, що включає в себе складання заяв, анкет чи прохань у вирішенні питання щодо повторної видачі свідоцтв та інших документів, а й візьмуть на себе організацію та проведення індивідуального обряду заручин із урахуванням усіх побажань майбутніх наречених. Більш того, романтичні заручини нададуть змогу закоханим публічно освідчитися один одному в своїх світлих почуттях», – відзначив начальник Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області Вадим Гуцул.

Спеціалісти районних відділів ДРАЦС за бажанням наречених проведуть обряди державної реєстрації шлюбу з використанням найрізноманітніших елементів урочистостей, що є надзвичайно зручним для наречених перед однією з найважливіших у їх житті подій – офіційною реєстрацією стосунків. Також вони допоможуть усім тим, хто має бажання організувати обряди ювілеїв весілля, адже це дуже важливо для всіх, хто хоче ще раз у своєму житті відчути хвилюючі моменти офіційної реєстрації стосунків. Потрібно відзначити про те, що цими послугами жителі регіону за необхідністю можуть скористатися як у стінах районних відділів ДРАЦС, так і за їх межами.

Мін’юст увійшов у трійку лідерів міністерств, які найактивніше запроваджують реформи

Міністерство юстиції увійшло до трійки лідерів міністерств, які найактивніше запроваджують реформи. Про це свідчать оприлюднені в ході сьогоднішньої прес-конференції результати дворічного дослідження проекту Індекс моніторингу реформ (іМоРе). Серед найуспішніших напрямків – реалізація антикорупційної політики та створення антикорупційних органів, запуск системи електронного декларування, відкриття реєстрів та перехід до надання послуг через Інтернет.

«Ще кілька років тому мало хто вірив, що за такий короткий термін можна сформувати законодавство і створити функціонуючі органи у сфері боротьби з корупцією. Я переконаний, що наші антикорупційні органи – в першу чергу Національне антикорупційне бюро і Спеціалізована антикорупційна прокуратура – продемонструють відповідні результати. Ми вже бачимо, що НАБУ розслідує понад 300 справ щодо високопосадовців, суддів, прокурорів», - наголосив у ході прес-конференції Міністр юстиції Павло Петренко.

Він також повідомив, що минулого року в Україні було запущено одну з найбільш відкритих систем електронного декларування, яка забезпечить прозорість у відносинах між чиновником та громадянами.

«Ми забезпечили повну відкритість і прозорість у відносинах державних службовців з громадянами. Наша система є однією з найбільш відкритих серед країн Євросоюзу. Це успіх не нашого відомства – це успіх всього українського суспільства», - зазначив очільник Мін’юсту.

Ще одним блоком, який забезпечив такий високий результат Мін’юсту, є відкриття реєстрів та запровадження онлайн-сервісів.

«Ще кілька років тому це було мрією: що в Україні можна буде зайти в Інтернет і знайти інформацію про майно всіх чиновників. Ми повністю відкрили доступ до реєстру бізнесу, нерухомості, корупціонерів. І зараз це реальність, яка відрізняє Україну в тому числі й від країн ЄС, де така відкритість є далеко не в усіх країнах. Ми також запустили онлайн-сервіси, завдяки яким у сфері реєстрації майна та бізнесу можна користуватися передовими технологіями, отримуючи сервіси без спілкування з державним службовцем», - зауважив Міністр юстиції.

Ще одним важливим напрямком реформ, який не зазначили автори дослідження і який є дуже важливим для Мін’юсту, Павло Петренко назвав створення повноцінної системи безоплатної правової допомоги.

«Українські громадяни, які не знають своїх прав, не можуть швидко зареєструвати компанію і почати бізнес, а потім, за необхідності, захистити його. Тому одним із пріоритетних напрямків нами було визначено створення повноцінної системи безоплатної правової допомоги громадянам. Зараз в Україні вже діє майже 550 центрів та бюро правової допомоги. Ми є лідером серед усіх країн світу щодо доступності безоплатної правової допомоги», - поінформував приступних очільник Мін’юсту.

За його словами, наступним кроком у цьому напрямку має стати запуск проекту, який допоможе українцям взнати про свої права, а також навчить громадян ці права захищати.

Керівник проекту іМоРе Тетяна Тищук, презентуючи результати дослідження, зазначила, що Міністерство юстиції найбільше заходів реалізувало у напрямку боротьби з корупцією.

«Тут ми виділяємо напрямки, які пов’язані з діяльністю антикорупційних органів, із забезпеченням запуску системи електронного декларування та створення Національного агентства із питань запобігання корупції», - сказала вона.

За її словами, серед досягнень Мін’юсту також відкриття реєстрів, запуск онлайн сервісів та просування у сфері електронного обігу.

Новоукраїнський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області повідомляє про наявні платні послуги які надаються громадянам відділом :

-  проведення урочистої державної реєстрації народження;

- організація та проведення ювілеїв весілля;

- організація та проведення обрядів заручин.

"АНТИРЕЙДЕРСЬКИЙ ЗАКОН" ПРИЙНЯТО!!!

           

 

ДО УВАГИ БАТЬКІВ!

 

На виконання доручення Міністерства юстиції України від 25.10.2016 року, № 471/19.1/32-16 яке пов’язане із здійсненням Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України 23.11.2015 року  № 1393 –р, метою якого є удосконалення законодавства про біженців та осіб, які потребують додаткового захисту відповідно до міждународних стандартів та запровадження позитивних стимулів для вільної і доступної реєстрації народження усіх дітей, незважаючи на їх етнічне походження та соціальний статус. Повідомляємо що відділами державної реєстрації актів цивільного стану  здійснюється державна реєстрації народжень незалежно від етнічного походження та соціального статусу.  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ